Wij zijn net gestart

Forum over afvallen en diëten

Wij zijn net gestart

BerichtDoor Danny » 25 Jul 2010, 19:02

Hallo;

ik ben Danny 1.8m en woog op 15/7 zo'n 102 kg, vandaag was het nog 98.5kg. Dus niet slecht voor de eerste 2 weken ;)
Ik weet wel dat de eerste kilo's er altijd makkelijk afgaan bij mij en daarna is het meestal een werk van lange adem die ik dan ook verlies. Doordat ik de laatste maanden problemen heb met mijn knieën (overbelast) moet er wel iets aan het gewicht gedaan worden. De overbelasting is volgens mij een combinatie van zumba en overgewicht.
dus reeds 4 maanden iet meer in fitnes.
Maar de knieen beginnen gelukkig te beteren. Dus geen operatie. En ik ben zinnens eerstdaags terug met een heel voorzichtig programma in de fitness te beginnen. Dus veel fietsen geen loopband of rotec.

Wij volgen het propoints plan. Ik heb namelijk enkele maanden geleden het 365 dagen kookboek gekocht. Nu gebruiken we het eindelijk. De recepten zijn lekker en ik vind ze voldoende.
Het vermageren doen we voorlopig op ons eentje.

Na wat gespeeld te hebben met formules mag ik zo'n 43 punten (pro points) per dag en zij 30. Beiden hebben we recht op 49 weekpunten.
(Ten opzichte van vroeger is alcohol wel serieus duurder geworden. Ne leffe 8 punten, vroeger bij de origenele punten was dat nog 3.5. :( )
Als man is dit wel makkelijker want ik mag 13 punten meer dan mijn vrouwtje. Gevolg ik kom met mijn dagpunten meestal toe terwijl zij voor gewoon te eten bijna steeds aan haar weekpunten moet zitten. Ik kan zelfs nog één wijntje drinken. :)

Mijn vrouwtje is ook te zwaar 1.65 en 83. Ze doet dapper met mij mee en is amper 300 gram afgevallen.
Hebben jullie soms tips om haar te helpen. Ik vind dat brood serieus doorweegt. Wij maken ons brood zelf en dan weegt een sneetje +/-50 gram en kostte oorspronkelijk 4 propoints nu heb ik het gecorrigeerd, conform de info op deze site, naar 3 punten. Dus 3 boterhammen met wat beleg en ze is al bijna de helft van haar dagrantsoen 30 punten kwijt.
Groetjes Danny
Afbeelding
Danny

Re: Wij zijn net gestart

BerichtDoor charminggirl » 25 Jul 2010, 19:30

vrouwtje gaat het ook lukken :)
bij mij waren het ook onsjes per week, maar de aanhouder wint.
Gewoon dr punten nemen; de eerste 3 weken vond ik het moeilijk maar nu (7e week) gaat het als vanzelf en moet ik moeite doen om mn dagtotaal te halen en dat is 29 punten.
Mn extra weekpunten raak ik dan niet aan.
Kijk uit met alcohol: lege calorieen, suiker en....... het wakkert eetlust aan.
Weeg alles af op een keukenweegschaal, want ongemerkt neem je toch teveel.
En....gaan!!!!!!
charminggirl

BerichtDoor Danny » 25 Jul 2010, 20:42

Thanks, charminggirl
De laatste 2 weken is er dan ook al veel fruit gegeten ipv chips, kaas, ...
Voor het laatst bewerkt door Danny op 26 Jul 2010, 19:54, in totaal 1 keer.
Groetjes Danny
Afbeelding
Danny

BerichtDoor charminggirl » 26 Jul 2010, 14:39

kaas :evil: :twisted:
Ik ben dol op kaas!!! Dus ik dacht toen ik begon: ik neem 20+ kaas.
Toch kreeg ik op de cursus een waarschuwing, ondanks 20+ blijft het een dikmaker met verzadigde vetten.
Ik eet nu nog zelden kaas en ik val beter af, echt waar.
Ik moet nog steeds afkicken :lol: want er gaat niets boven een heerlijk stuk oude kaas en daarna nog een stuk!
In het propointssysteem is fruit 0 punten, maar let op: dit geldt voor maximaal 3 stuks.
En vruchtensappen, ongezoet, vers geperst: hap, slok, weg; beter een stuk fruit nemen.

Wat je ook wel eens kunt doen: lekkere grote solero van Ola: ca 3 punten
MAGNUMS: VERBODEN :lol:
charminggirl

BerichtDoor virreke » 26 Jul 2010, 17:11

ik ben een 1m60 en ik weeg 61 hoeveel punten mag ik dan uiteijndelijk eten ik snap er niks van
virreke

BerichtDoor Danny » 26 Jul 2010, 19:49

Virreke,

Volgens mijn benaderende formule ( dit is niet de echte Weight watchers formule) mag jij 29 dagpunten en 35 weekpunten volgens het propoints systeem hebben.
Groetjes Danny
Afbeelding
Danny

BerichtDoor Danny » 26 Jul 2010, 19:53

Charming girl,

hoeveel punten moet ik aan rekenen als ik meer dan 3 stuks fruit eet?
Nog een vraagje als je naar de propoints puntenoverzicht gaat staat er vaak een sterrretje naast het aantal punten. Wat is de betekenis hiervan?

Als kaasaddictive kan ik zeggen niets boven een donkere Leffe met oude brugse. Tja en van dat zout krijg je dorst en van de dorst heb je zin in kaas. En van de kaas krijg je .... Tja je kent dat liedje wel.
Groetjes Danny
Afbeelding
Danny

BerichtDoor Danny » 27 Jul 2010, 18:19

Vraagje, ik heb 31 dagpunten minder verbruikt op weekbasis dan toegelaten. Kan dit kwaad. :(

Met andere woorden ik ben niet aan mijn weekpunten geweest :D
Desondanks helemaal geen honger geleden.
Wel veel fruit gegeten. Hoeveel moet ik eigenlijk bij tellen voor meer dan 3 stuks?
Groetjes Danny
Afbeelding
Danny

BerichtDoor charminggirl » 29 Jul 2010, 19:24

ik weet niet precies wat je dan moet tellen, moet je even hier op de site kijken bij de overzichten of in het boodschappenboekje.
Dat je niet aan je extra punten komt is prima.
Gewoon je dagtotaal and that's it.

Kijk eens op marktplaats daar bieden ze regelmatig de documentatie aan van Weigth watchers.
Ook het tijdschrift is los te koop.

Ik zit met een groter probleem ;)
Ik ga morgen naar Italiaaaaaa, ik ben benieuwd of ik mn keurige eetgewoonten kan toepassen.
Ik heb wel een overzichtje, ook uit het boodschappengidsje, van produkten die ik beter links kan laten liggen, maarjaaaaaa :?
charminggirl

BerichtDoor Danny » 30 Jul 2010, 16:19

Charming girl,

als anti pasta kan je daar ook altijd een salata mixta vragen.
Als voorgerecht voon een heerlijke handgebakken pizza , druipend van de gesmolten ;) kaas

Kwestie van je gewetenl wat te troosten. ;)
Groetjes Danny
Afbeelding
Danny

Volgende

Terugkeren naar Afvallen en Dieten Forum