ik ben Danny 1.8m en woog op 15/7 zo'n 102 kg, vandaag was het nog 98.5kg. Dus niet slecht voor de eerste 2 weken
Ik weet wel dat de eerste kilo's er altijd makkelijk afgaan bij mij en daarna is het meestal een werk van lange adem die ik dan ook verlies. Doordat ik de laatste maanden problemen heb met mijn knieën (overbelast) moet er wel iets aan het gewicht gedaan worden. De overbelasting is volgens mij een combinatie van zumba en overgewicht.
dus reeds 4 maanden iet meer in fitnes.
Maar de knieen beginnen gelukkig te beteren. Dus geen operatie. En ik ben zinnens eerstdaags terug met een heel voorzichtig programma in de fitness te beginnen. Dus veel fietsen geen loopband of rotec.
Wij volgen het propoints plan. Ik heb namelijk enkele maanden geleden het 365 dagen kookboek gekocht. Nu gebruiken we het eindelijk. De recepten zijn lekker en ik vind ze voldoende.
Het vermageren doen we voorlopig op ons eentje.
Na wat gespeeld te hebben met formules mag ik zo'n 43 punten (pro points) per dag en zij 30. Beiden hebben we recht op 49 weekpunten.
(Ten opzichte van vroeger is alcohol wel serieus duurder geworden. Ne leffe 8 punten, vroeger bij de origenele punten was dat nog 3.5.
Als man is dit wel makkelijker want ik mag 13 punten meer dan mijn vrouwtje. Gevolg ik kom met mijn dagpunten meestal toe terwijl zij voor gewoon te eten bijna steeds aan haar weekpunten moet zitten. Ik kan zelfs nog één wijntje drinken.
Mijn vrouwtje is ook te zwaar 1.65 en 83. Ze doet dapper met mij mee en is amper 300 gram afgevallen.
Hebben jullie soms tips om haar te helpen. Ik vind dat brood serieus doorweegt. Wij maken ons brood zelf en dan weegt een sneetje +/-50 gram en kostte oorspronkelijk 4 propoints nu heb ik het gecorrigeerd, conform de info op deze site, naar 3 punten. Dus 3 boterhammen met wat beleg en ze is al bijna de helft van haar dagrantsoen 30 punten kwijt.