ovenfrietjes

WeightWatchers Forum

ovenfrietjes

BerichtDoor mowgli » 28 Feb 2010, 08:29

hallo allemaal,
als jullie ovenfrietjes maken, hoe rekenen jullie dan de punten? weeg je de aardappelen voor of na het klaarmaken? Rauw wogen ze namelijk 2 keer zoveel als na het bakken...
[Afbeelding
mowgli

Re: ovenfrietjes

BerichtDoor marleen » 28 Feb 2010, 09:06

mowgli schreef:hallo allemaal,
als jullie ovenfrietjes maken, hoe rekenen jullie dan de punten? weeg je de aardappelen voor of na het klaarmaken? Rauw wogen ze namelijk 2 keer zoveel als na het bakken...

zou ik ook wel willen eten normaal wordt er 4 punten gerekent voor diepvriesfrieten
maar ik heb zo een seb frieten bakken zonder olie en zou ik ook willen weten hoeveel punten dit bedraagt! :?:
Afbeelding
marleen

BerichtDoor charminggirl » 28 Feb 2010, 09:26

ovenfriet vanuit de supermarkt: 100 gr = 5 propoints
Neem bvk ketchup of fritessaus erbij: is minder vet dan mayo
charminggirl

BerichtDoor marleen » 28 Feb 2010, 09:35

die frietjes van seb zijn zelfgemaakte en er komt dus helemaal geen vet bij te pas! :P
ik meng voor dipsaus 1 koffielpl mayo met 30 gr ketchup dat zijn samen 2 punten en je hebt mooie hoeveelheid ;)
Afbeelding
marleen

BerichtDoor mowgli » 28 Feb 2010, 20:28

ik bedoel eigenlijk zelfgemaakte ovenfrietjes, geen diepvries.
Gewoom aardappel in frietjes snijden, in een plastiek zakje doen met een koffielepel olijfolie + paprikapoeder. frietjes goed inwrijven zodat de olie mooi verdeeld is en dan 2 keer 15 minuutjes aan elke kant bakken in de oven.
je moet enkel de aardappel en de koffielepel olie rekenen maar de aardappelen wegen na bereiding de helft minder dan ervoor.
[Afbeelding
mowgli

BerichtDoor Tanjaaa » 28 Feb 2010, 20:45

mowgli schreef:ik bedoel eigenlijk zelfgemaakte ovenfrietjes, geen diepvries.
Gewoom aardappel in frietjes snijden, in een plastiek zakje doen met een koffielepel olijfolie + paprikapoeder. frietjes goed inwrijven zodat de olie mooi verdeeld is en dan 2 keer 15 minuutjes aan elke kant bakken in de oven.
je moet enkel de aardappel en de koffielepel olie rekenen maar de aardappelen wegen na bereiding de helft minder dan ervoor.

Dan neem ik aan dat je wel gewoon het begingewicht moet rekenen.. want het gewicht dat weg is kan nooit opeens verdwenen zijn en dat je doe voedingsstoffen niet meer binnenkrijgt:P aantal calorieen etc zal toch hetzelfde blijven..
Afbeelding
Tanjaaa

BerichtDoor zonneke » 02 Mrt 2010, 22:23

gebakken frietjes wegen... en dan de puntjes tellen
grtjs...zonneke
zonneke

BerichtDoor Linda71 » 13 Mrt 2010, 19:02

Hallo,

het gewicht na het bakken kan je beter nemen.
Het verschil in gewicht zit hem namelijk in het verdampen van het water uit de frietjes tijdens het bakken.
Je telt dus de gebakken frietjes en en olie.

groet,

Linda
Linda71

Terugkeren naar Weight Watchers