Zumba

WeightWatchers Forum

Zumba

BerichtDoor QuantumB » 03 Mrt 2010, 12:53

Mijn vriendin en ik volgen het flexipointsysteem. We hebben ons recent ingeschreven voor 10 lessen Zumba maar komen er maar niet uit hoeveel we hier nu mee verbranden.

Over het algemeen vinden we dat je tussen de 500 en 700 calorieën verbrand met een uurtje zumba (het kan oplopen tot 1000 maar dat lijkt niet echt realistisch voor een gewoon niet super getrainde persoon). Maar hoe gaan we hier nu mee om? In één van de weight watchers boeken zegt men dat je slechts 4 punten mag aftrekken/extra eten voor sport, hoe intensief ook. Op sommige fora zeggen ze dan weer dat 6 punten mag aftrekken weeg je in de 60 kilo, 7 voor in de 70...

Heeft iemand een idee hoe het nu zit???
Afbeelding
QuantumB

Re: Zumba

BerichtDoor Fruity Pebbles » 03 Mrt 2010, 13:22

Mij is uitgelegd maximaal 4 punten per dag aan sport rekenen, maar nu je dit zo zegt begin ik te twijfelen... Stel het aan je WW coach? Denk dat die het zeker weten
Fruity Pebbles

BerichtDoor kokkie » 03 Mrt 2010, 16:21

Ik weet het niet zeker maar mij lijkt als je meer gaat eten omdat je sport je de balans gelijk houdt en dus niet noodzakelijk meer afvalt :?: Je komt wel strakker in je velletje natuurlijk :lol: Goed je vitaminen, mineralen en vocht op pijl houden lijkt me veel belangrijker bij het sporten dan extra punten gaan eten, een appel, sinaasappel na het sporten lijkt me supergoed. Maar ja wie ben ik, sportnerd nummer één :roll: :lol:

Groetjes kokkie
Afbeelding

Beauty is in the eye of the beholder
kokkie

BerichtDoor QuantumB » 04 Mrt 2010, 07:45

Ik ga niet naar de meetings, ik heb thuis enkele boeken en doe het op mezelf.

Het is niet dat ik persé meer wil eten na het sporten, ik heb gisteren bijvoorbeeld na het sporten geen enkel extra punt gegeten, maar toch zou ik willen kunnen inschatten hoe voordelig sporten nu is. En of ik sport (zumba) kan gebruiken mocht ik over mijn punten zitten om te compenseren.

Hebben andere mensen trouwens al goede resultaten gehad van zumba? Je hoort altijd van die 'succesverhalen' maar dat kan ook gewoon marketingtrucs zijn...nu ja ik vind het sowiso best intensief zo'n uurtje zumba.
Afbeelding
QuantumB

BerichtDoor kokkie » 04 Mrt 2010, 09:06

http://www.wijvallenaf.nl/Weight-Watchers/Sporten.html

daar kun je eens vergelijken, de punten tellen voor 15 min, dus als je weet in wat voor categorie zumba valt dan kan je het een beetje uitrekenen.

Ik weet een vriendin die zumba doet die het nogal lastig vindt om vol te houden, maar het voelt wel goed zegt ze, uiteindelijk lijkt me dat ook het beste, een gezond bezig zijn en iets doen dat je leuk vindt.

groetjes kokkie
Afbeelding

Beauty is in the eye of the beholder
kokkie

BerichtDoor honeychild » 08 Mrt 2010, 16:01

Met een uurtje Zumba verdien je 4 points (oude telling)
honeychild

Terugkeren naar Weight Watchers