Samen HEEL VEEL kilo's afvallen! Wie doet mee?

Forum over afvallen en diëten

Samen HEEL VEEL kilo's afvallen! Wie doet mee?

BerichtDoor Annemarie » 07 Mrt 2010, 21:16

Hallo Allemaal,

Ik wil heel graag een nieuw onderwerp beginnen voor mensen met veel overgewicht die nu echt is een keer gaan afvallen. Voor mij is mijn eerste doelstelling om onder de 100 kilo's te komen. Voor de mensen die net als ik veel overgewicht hebben is onder de 100 een echte mijlpaal!

Afgelopen woensdag heb ik eindelijk besloten om te gaan afvallen. Uiteraard kwam dit niet uit de lucht vallen. Ik wist al een tijdje dat ik op dieet wilde gaan, of beter gezegd mijn eet gedrag drastisch wilde gaan aanpassen maar wist nog niet hoe ik het ging aanpakken. Ik weet dat ik het kan dus de vraag was alleen hoe. WW is niks voor mij en Sonja Bakker al helemaal niet. Eigenlijk weten we allemaal wat het probleem is en wat we anders moeten doen. Het enige wat ik nog moest doen is op de weegschaal gaan staan, dat zou vast en zeker de laatste schop onder mijn kont zijn die ik nodig had om het echt te gaan doen. En dat was het zeker! 134,8 kilo!

Samen sta je altijd sterker dus vandaar dit onderwerp. Zo heb je toch een kleine stok achter de deur. Misschien kunnen we afspreken om op de zelfde dag te wegen? Genoeg ideeën maar nog niemand om mee te delen.

Hopelijk zijn er genoeg mensen die samen met mij serieus willen gaan afvallen en het leuk vinden om elkaar te helpen, stimuleren, tips te geven en actief willen meedoen op dit forum.

Samen moet het toch lukken?

Groetjes Anne-Marie
Annemarie

Re: Samen HEEL VEEL kilo's afvallen! Wie doet mee?

BerichtDoor cache79 » 08 Mrt 2010, 09:51

Hallo Annemarie,

Hardstikke goed dat je de knoop hebt doorgehakt. Het begint idd in je hoofd en als die knop om is, kan je in principe de hele wereld aan. Ik zelf ben sinds 2 weken met WW bezig (het oude systeem). Hiermee ben ik zo'n 8 jaar geleden ook al eens succesvol afgevallen en alles wat ik na die tijd ooit ondernomen heb (Sonja Bakker enz.) heeft voor mij niet geholpen.

Ik ben nu in 2 weken tijd al 3 kilo kwijt en toen ik vanmorgen op de weegschaal 74,5 kilo zag staan, werd ik enorm blij. Nog 9,5 te gaan voor mijn streefgewicht. Nu houd ik mezelf echt wel voor dat het aan het begin altijd snel gaat, maar toch geeft het zeker een enorme boost voor de komende periode.

Ik zag dat je geen WW of Sonja Bakker wil doen. Op welke manier wil jij dan gaan afvallen? Ik moet zeggen, dat ik het ook een aantal keer zelfstandig heb willen doen, maar doordat ik geen houvast van een 'systeem' had, viel ik iedere keer weer terug en was ik vreselijk aan het jo-jo-en. Er kwam juist iedere keer weer een kilo of 2 bij aan het eind van zo'n poging, vreselijk frustrerend. Op de site lees ik vele positieve verhalen over WW en dan met name de powerpoints, waarmee je nog flexibeler kunt omgaan met wat je eet en hoe je dit verdeelt over de week.

Ik vind het leuk om via de site contact te houden over de vorderingen! Je hebt de eerste stap gezet en dat is goed. Heel veel succes de komende periode.

Groeten
cache79

BerichtDoor Annemarie » 08 Mrt 2010, 10:23

ja tuurlijk geeft dat een behoorlijke boost! En die 9,5 gaan vast ook lukken.
WW heb ik ooit ook wel is gedaan en ben ook naar die bijeenkomsten gegaan maar dat was gewoon echt niks voor mij. Niet dat ik iets tegen WW heb hoor want ik ben er wel van afgevallen maar ik werd ook een beetje gek van die punten tellen enzo. Nog veel langer geleden ben ik ook gaan afvallen op "eigen kracht" en dat lukte toen heel goed. Het is alleen heel lang geleden en ik ben inmiddels ook weer 3 kinderen verder, en tijdens mijn zwangerschappen dacht ik al helemaal nergens aan. Ik weet heel goed wat ik fout heb gedaan en wat ik moet laten om af te vallen dus ik ga er vanuit dat het gewoon gaat lukken, maar medestanders zijn altijd fijn voor de motivatie ed.........
Annemarie

BerichtDoor Orinake » 08 Mrt 2010, 11:34

Ik ben op 23/11/2008 gestart op 105kg.
Ik heb dan eerst een crashdieet gevolgd (soepdieet), en voor mij is dat op zich makkelijk vol te houden. Maar gezond is anders he :)
Dan ben ik begonnen met Kcal te tellen, bleek dat ik absoluut onvoldoende at.
Een minimum van 1000kcal heb je echt wel nodig om te blijven verbranden.
Ik ben dan samen met enkele mensen op een ander forum aan het WW'en gegaan met het oude systeem.
Ik ben echter nooit naar de bijeenkomsten gegaan.
Gewoon met e gegevens hier op de site en gegevens op verpakkingen alles zelf uitrekenen kwam ik er ook.
Ik weeg momenteel 65.5. Mijn streefdoel was int begin 65kg.
Ondertussen zou ik graag nog verder zakken naar de 62. Ik weet dat dit zeer moeilijk zal zijn, en ik ga er mij niet voor uithongeren.
Ik eet eigenlijk bijna een hele dag door.
Mijn grootste probleem is eigenlijk vooral: ik ben een fruit en groenteneten, waardoor ik soms niet aan men punten kom. En dan word het gevaarlijk om niet te gaan snoepen.

Ik zou zeggen: probeer WW op jezelf nog een keer.
Maak een menuutje voor de ganse week, dan heb ja 1x telwerk en daarna heb je maar te kijken wat je mag eten :)
Orinake

BerichtDoor Annemarie » 08 Mrt 2010, 12:11

Klopt het dat hier voornamelijk mensen zijn die WW doen?
Annemarie

BerichtDoor cache79 » 08 Mrt 2010, 12:56

Hey Annemarie,

Ik heb zelf ook absoluut geen zin maar vooral geen tijd om 1x per week naar de bijeenkomst te gaan van WW. Ook de online versie vind ik te duur. Vorige week heb ik het magazine eens gekocht voor recepttips en dan zie ik ook boekjes e.d. erin staan die je kunt bestellen, maar deze vind ik echt wel duur!

Ik ben 2 weken geleden begonnen en kan echt alles hier op de site vinden, helemaal top. Daarnaast bel ik iedere maandagavond met een vriendin die ook begonnen is met WW om elkaar te motiveren.

Wat Orinake ook zegt: als je van te voren e.e.a. vastlegt qua punten dan hoef je niet de hele dag bezig te zijn met tellen, want dat is idd frustrerend. Enne, moet je zien wat het resultaat bij Orinake is... Echt geweldig hoor.

Orinake: ik zag je foto's op het forum! Je mag wel heel trots op jezelf zijn.
Annemarie: ik zou zeggen lees en kijk wat rond op het forum en op de site. Voor vragen kan je altijd een bericht op het forum zetten.

Veel succes!!
cache79

BerichtDoor charminggirl » 09 Mrt 2010, 12:59

op marktplaats kun je ook bieden op WW documentatie.

Echter, ik zou in jouw plaats eerst een plan opstellen en uitvoeren met een deskundige. Veel zorgverzekeraars vergoeden dit met ca. 4 bezoeken aan de dietiste en bij veel overgewicht wellicht meer. Ook wordt in sommige gevallen WW gedeeltelijk vergoed.
We hebben het hier niet over een paar kilo afvallen, maar een aanpak tegen overgewicht en bepaalde eetgewoontes.
toen ik naar de wekenlijkse bijeenkomsten ging kostte dit E 9,- per keer = E 36,- per maand: een hoop centjes maarre...het bleek dat ik dat in de praktijk (ongemerkt) combineerde met minder uitgaven aan voeding. Alle 'foute' extraatjes haalde ik niet meer in huis en dat scheelde ook minimaal E 10,- per week in de boodschappen.
Nu kost het geloof ik E 10,00 per keer: maak een plan: de komende 3 maanden naar de cursus, geloof me het werkt! Dat is ca. E 120,- (hoop centjes). Je zit dan waarschijnlijk zo goed in je ritme dat je zelf door kunt gaan en bij wijze van spreken met een kennis of je huisarts een wekenlijkse weegbeurt af kunt spreken, dan blijf je die stok achter de deur houden.
Doordat je voedingspatroon is veranderd in die periode, geen extra's meer etc, zal dit je waarschijnlijk E 10,- per week schelen, dus uiteindelijk blijft je uitgavenpatroon hetzelfde ;)
charminggirl

BerichtDoor Annemarie » 09 Mrt 2010, 13:10

Bedankt voor jullie reacties maar WW is iets wat ik echt niet meer wil doen, ik kon mij hier niet in vinden en heb het daardoor ook niet volgehouden. Ik weet hoe het werkt en heb de boekjes, puntencomputers, weegschaal, boodschappenboeken enz enz maar vond het obsessieve punten getel niks. Door beter met eten om te gaan, geen tussendoortjes meer te eten en bewust te kiezen moet het zeker ook lukken.
Merk overigens dat er wel heel veel WWfan's zijn en niet zo veel medestanders voor mijn strijdt tegen te kilo's dus zal een dergelijk forum ergens anders proberen te beginnen.

Bedankt en jullie ook veel succes.
Annemarie

BerichtDoor Orinake » 09 Mrt 2010, 13:34

Annemarie schreef:Bedankt voor jullie reacties maar WW is iets wat ik echt niet meer wil doen, ik kon mij hier niet in vinden en heb het daardoor ook niet volgehouden. Ik weet hoe het werkt en heb de boekjes, puntencomputers, weegschaal, boodschappenboeken enz enz maar vond het obsessieve punten getel niks. Door beter met eten om te gaan, geen tussendoortjes meer te eten en bewust te kiezen moet het zeker ook lukken.
Merk overigens dat er wel heel veel WWfan's zijn en niet zo veel medestanders voor mijn strijdt tegen te kilo's dus zal een dergelijk forum ergens anders proberen te beginnen.

Bedankt en jullie ook veel succes.

Los van WW.
Probeer eens een menu op te stellen met dit als basis:
Ontbijt
Tussendoortje
Middagmaal
Tussendoortje
Avondmaal
Tussendoortje

Een voorbeeldje:
Ontbijt: 100gr magere verse kaas met 5gr honing
Tussendoor: 3 kerstomaatjes
Middag: slaatje met kerstomaatjes komkommer champignons 100gr hamblokjes 15gr ketchup 50gr donker brood
Tussendoor: 200gr magere verse kaas met 10gr honing blokjes appel en kiwi
Avondmaal: 100gr rijst - 200gr stoomgroenten - 100gr kippenblokjes en 50ml currysaus
Tussendoor: Sinaasappel

Als drank: water - thee en sodaclub
JE hebt geen honger (ik toch niet) en je zit met een gezond patroontje

Nu, gezien je een stuk meer weegt mag je de hoeveelheden wel wat aanpassen.
Orinake

BerichtDoor charminggirl » 10 Mrt 2010, 15:22

door beter met eten om te gaan etc is een goed plan, echter.....de praktijk heeft blijkbaar uitgewezen dat dat tot nu toe niet zo goed heeft uitgepakt, m.a.w. je hebt niet voor niets last van overgewicht.
Je kunt wel allerlei forums bezoeken maar ik denk dat een bezoek aan een dietiste beter is.

Het obsessieve punten tellen is een persoonlijke ervaring, want WW hanteert dat inderdaad als leidraad met daarin veel mogelijkheden. Door deze methode leer je vanzelf verstandige keuzes te maken en dat moet dan ook een gewoonte worden. Wil je afvallen dan is het echt van belang je leefstijl te wijzigen.

Ieder pondje gaat door het mondje; je wilt gewicht verliezen en dan ontkom je niet aan goed in de gaten houden wat je eet.
Ik denk inderdaad dat je al resultaat boekt met een eenvoudig, energiebeperkt dieet en vergeet ook niet om veel te gaan bewegen.
wil je toch info kijk eens op wegmetdeweegschaal.nl of sonja kimpen. Daar vind je dieetbevindingen die niet gebaseerd zijn op calorieen of punten tellen, wellicht dat je dat aanspreekt.
charminggirl

Terugkeren naar Afvallen en Dieten Forum