Dieet

Forum over afvallen en diëten

Dieet

BerichtDoor Robin » 16 Mrt 2010, 13:23

Hallo iedereen

Ik ben bezig met een dieet, en wou jullie mening daaromtrent wel eens kennen. Het is vooral onderhoudend, niet direct om af te vallen (mijn gewicht zit nu ongeveer goed, maar veel moet daar niet meer bijkomen - 65kg voor 1m80). Sinds gisteren ben ik begonnen:

Maandag
's morgens: 1 koffie (zwart)
's middags: 1 grote champignonsoep
vieruurtje: 1 appel + 2 grote rijstkoeken
's avonds: 500gr spruiten + 1 wortelburger (vleesvervangend - +/- 140kcal) + 300gr broccolipuree
dessertje: 1 peer
SPORT: 30 min hardlopen; 20 min fietsen; 10 min roeien

Dinsdag
's morgens: 1 koffie (zwart)
's middags: 1 croque monsieur + rauwkost
vieruurtje: 1 koffie (zwart)
's avonds: 500gr broccoli mix + 1 spinzaieburger (idem wortel) + Aïki pasta met tomaat - 200kcal)
dessertje: 1 appel
SPORT: 30 min hardlopen; 20 min fietsen; 10 min roeien
Robin

Re: Dieet

BerichtDoor charminggirl » 16 Mrt 2010, 18:31

volgens mij is dit heeeeeel erg veeeeeel te weinig :o

Trouwens bij 1.80, 65 kg wegen is toch oke?
Ik mis vetten en zuivel bijvoorbeeld.
charminggirl

BerichtDoor bolletje » 17 Mrt 2010, 08:11

Het is echt veel te weinig!!! Ongezond weinig...Je slaat zelfs het ontbijt over!!!
Ik ben bezig met weightwatcher en ik mag zelfs nog meer!!!
Ik zou echt eens even iemand inschakelen die er verstand van heeft en je menu aanpassen!
bolletje

BerichtDoor Fruity Pebbles » 17 Mrt 2010, 08:30

Pff als je dit echt elke dag eet, gaat je lichaam in de spaarstand en guess what.... Je zal dan niet afvallen, maar juist gaan aankomen!
Kijk eens goed naar wat je eet en ga naar een dietiste, je zal zien dat je dan veel meer moet gaan eten. En je ontbijt... Dat is de BELANGRIJKSTE maaltijd van de dag!
Fruity Pebbles

BerichtDoor Orinake » 17 Mrt 2010, 08:36

je gaat je lichaam in hongerfase sturen....
tips:
1. Neem 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes per dag
2. Drink voldoende water
3. Uit elke groep van de voedselpiramide moet je iets nemen.

Voorbeeld (wel het oude systeem):
Ontbijt: 100gr magere verse kaas + 1 appel + 1 cappucino (1 + 0 + 1 = 2p)
Tussendoor: 5 kerstomaatjes + water (0 + 0 = 0p)
Middagmaal: slaatje met tomaatjes, komkommer, fijngesnipperde ui, champignons, 1 gekookt eitje in stukjes, 100gr kalkoenblokjes, 15g Ketchup, 50gr brood (0 voor alle groentjes 2 + 2 + 1 + 2 = 7p)
Tussendoor: 1 banaan + 200ml magere melk (1 + 1 = 2p)
Avondmaal: 100gr rijst, 100gr scampi's, 300gr wokgroentjes (diepvries) (2 + 1.5 + 3 (ik reken hier 3p voor omdat het uit de diepvries komt en er dus wel wat stoffen aan toegevoegd zijn) = 6.5p)
Tussendoor: 100gr magere verse kaas + 1 appel (1 + 0 = 1p)
Totaal: 2 + 0 + 7 + 2 + 6.5 + 1 = 18.5p (een half puntje tekort om aan mijn 19p te geraken dus, maar als je dan bedenkt dat je banaan vermoedelijk meer dan 90gr is dan spendeer je dat halve punt daar aan :))

Ik gebruik iets uit elk onderdeel van de voedselpiramide.
Enkel de smeer en bereidingsvetten gebruik ik weinig tot niet (in bovenstaande menu is er vet toegevoegd aan de groentjes, dus krijg ik dat zo binnen).

Pas je gewoonten aan, het vraagt tijd en inzet, maar het loont de moeite :)
Orinake

BerichtDoor flub5 » 25 Mrt 2010, 06:45

Als je lichaam een vitamine-, of mineralentekort oploopt gaat het steeds meer vragen naar deze vitaminen en mineralen en krijg je uiteindelijk steeds meer honger.

Probeer eens mineralen en vitaminen bij te slikken. Het heeft mij erg geholpen (bij mij ging het vooral om de mineralen). (Als je van plan bent deze te kopen koop dan wel degene die op plantaardige basis zijn want deze zijn gezonder, ongevaarlijk, diervriendelijk en beter voor het milieu (ik zelf ben veganist namelijk). Je kunt deze krijgen bij de natuurvoedingszaak).
flub5

BerichtDoor QuantumB » 17 Apr 2010, 19:27

flub5 schreef:Als je lichaam een vitamine-, of mineralentekort oploopt gaat het steeds meer vragen naar deze vitaminen en mineralen en krijg je uiteindelijk steeds meer honger.

Probeer eens mineralen en vitaminen bij te slikken. Het heeft mij erg geholpen (bij mij ging het vooral om de mineralen). (Als je van plan bent deze te kopen koop dan wel degene die op plantaardige basis zijn want deze zijn gezonder, ongevaarlijk, diervriendelijk en beter voor het milieu (ik zelf ben veganist namelijk). Je kunt deze krijgen bij de natuurvoedingszaak).

Is het niet gezonder om je voeding aan te passen dan zomaar tabletje bij te slikken?
Afbeelding
QuantumB

BerichtDoor margo » 18 Apr 2010, 09:22

Hallo Robin.

Dit is wel heel weinig en ongezond, wat je eet.

Je kunt ook gewicht verliezen zonder honger te leiden en zo de overtollige kilo's kwijt raken (ik heb het boek
WH-Dieet aangeschaft) kijk op google onder wh dieet) dit boek beschrijft precies hoe je verantwoord en gezond kan afvallen en welke productkeuze het beste voor je zijn. Zo kun je best veel eten. Maar je moet wel verstandige keuzes maken.

Groetjes Margo.
margo

BerichtDoor Stephie » 27 Apr 2010, 11:22

Hoi hoi

Ik denk inderdaad dat je iets te weinig eet...Ook mis ik vezels in je voeding en fruit?
Kan je dan wel goed naar het toilet gaan?

Bij mij gaat het zo

's morgens
70 gram brood (volkoren) of 45 gram muesli
philadelphia light
1 yoghurt natuur
1 stuk fruit

''s middags
100 gram brood (volkoren)
mager beleg (kan vanalles zijn)
1 fruityoghurt
1 stuk fruit

's avonds
150 gram aardappelen of bruine rijst (1 keer in de week pasta en 1 keer in de week frietjes)
groenten (onbeperkt)
125 gr mager vlees of 250 gram magere vis
1 yoghurt
1 stuk fruit

Ik denk dat dit toch een pak gezonder is dan jouw dieet oor dit ogenblik...
Nu ik doe geen WW maar ik volg dit dieet via een dietist dus ik denk dat die het wel zal weten zeker :s

nuja succes nog!

XxX
Afbeelding
Stephie

Terugkeren naar Afvallen en Dieten Forum