kant- en klaarmaaltijden

WeightWatchers Forum

kant- en klaarmaaltijden

BerichtDoor AstridK » 26 Jul 2010, 14:04

Hoewel ik zo veel mogelijk wil gaan voor vers, ontkom ik er af en toe niet aan mijn toevlucht te nemen tot een kant- en klaarmaaltijd. Soms zit er erg weinig tijd tussen werken en sporten bijvoorbeeld. Nu heb ik van de week via marktplaats de FlexiPionts boodschappengids opgeduikeld (aanrader, wat staat daar ontiegelijk veel in, zeg !)
Wat mij daarin opvalt is dat er flink wat kant- en klaarmaaltijden zijn met een veel bescheidener aantal Flexipoints dan ik dacht ! Een hele bak Spaghetti Bolognese van de Appie van 450 gram voor 8 punten, de hutspot van Unox is 7,5 punten voor schrik niet 610 gram, de rijst met kipfilet en broccoli in thaise saus van IGLO is maar 7 punten, en niet te vergeten de aardappeltjes in honing-mosterdsaus met kipfilet, spinazie én broccoli, 475 gram is 9 punten.
Klopt dit wel??? Of straft de WW zo de mensen af die "illegaal" aan de boodschappengids geraken, door er expres een fout in te zetten, die alleen op de officiele cursus wordt rechtgezet (goed idee he, mensen van WW? :oops: )
Ik hoor graag jullie ervaringen !!!
Astrid (47) wil van 79,5 naar 72kg en is 20-7-2010 begonnen met Flexi Comfort Plus

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wsR9iCF/]
Afbeelding
[/url]
AstridK

Re: kant- en klaarmaaltijden

BerichtDoor charminggirl » 26 Jul 2010, 14:35

volgens mij had je van mij die 'marktplaatstip' :D
De kant en klaar produkten vallen ook wel mee in punten maar.......... er zit vaak te veel zout, suiker, en verzadigde vetten in om van het gebrek aan vezels maar te zwijgen..
Maar als ik een blik werp in mn propoints boodschappen gids:
van ah: Bloemkoolschotel, 500 gram 16 propoints. Ik weet niet wat er in dat pak zit, wel weet ik dat onbeperkt bloemkool eten 0 punten is.
Hollandse cordon blue met bladspinazie en aardappels: 14
Stoommaaltijden zijn gemiddeld 14 a 15 punten
Geen ramp allemaal, maar ik zou het niet te vaak doen. Ik weet ook absoluut niet wat zo'n maaltijd kost.
Wat ik doe: ik kook volgens de propoints gewoon een dubbele portie en vries het in, dan weet ik zeker wat ik aan het doen ben.
In belgie verkopen ze kant en klaarmaaltijden van weightwatchers, kijk daar heb je wat aan ;)
Ook de chocoladetoetjes zijn een aanrader.

Als ik niet zoveel tijd heb: 1 volkoren wrap, 100 gram kipfilet (broodbeleg), tomaat, augurk, wat sla.
Smeer de wrap in met pastasaus uit een pot; leg de kipfilet er op; nog geen 2 minuten in de magnetron; sla, tomaat en augurk, oprollen en...eet smakelijk: kom je uit op nog geen 8 propoints.
En alle variaties mogelijk.
charminggirl

BerichtDoor charminggirl » 26 Jul 2010, 14:36

er zijn trouwens lijsten te googlen met produkten van de LIDL en de points :D
charminggirl

BerichtDoor AstridK » 26 Jul 2010, 14:42

Inderdaad zijn kant- en klaarmaaltijden geen optie voor elke dag, da's waar.
Maar het komt soms voor dat ik tussen werk en sport niet naar huis ga, ivm de reistijd en op de zaak even gauw wat eet. Dan is zo'n K+K maaltijd wel handig.... een keertje in de week, en de rest van de dag heeeeeel rustig an...
Ik heb de gegevens ingetikt in de puntencalculator (calorietjes 445, vet 16gr, vezels 3gr) en kom dan op 9,6 points bij de Flexi-calculator en 12,2 bij de Pro-calculator
Astrid (47) wil van 79,5 naar 72kg en is 20-7-2010 begonnen met Flexi Comfort Plus

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wsR9iCF/]
Afbeelding
[/url]
AstridK

Terugkeren naar Weight Watchers