Feestje

WeightWatchers Forum

Feestje

BerichtDoor Danny » 28 Jul 2010, 17:33

Hallo,

zoals elders gezegd zijn we nog maar 2 weken bezig. Weliswaar zonder coach. We tellen de punten volgens het propointssysteem.En voorlopig gaat het goed. Toch al een kleine 4 kilo eraf :lol:

Vraagje dit weekeinde zijn we uitgenodigd voor een etentje. Onze vrienden kennende zullen met onze dagpunten waarschijnlijk niet toe komen. :?
Ik heb begrepen dat je moet zorgen dat je je dagpunten dagelijks ook op eet. Kwestie van je interne oven aan de gang te houden en te blijven afvallen met minder heb je het risico dat je lichaam in overlevingsmodus gaat en dus niets meer wil afvallen.
De vraag is nu : mag ik mijn weekpunten (49)opsparen voor dat etentje. Of werkt het als volgt dat ik dagelijks 7 weekpunten extra heb , deze niet hoef te gebruiken maar ik ze ook niet mag meenemen naar de volgende dag. :?:
Groetjes Danny
Afbeelding
Danny

Re: Feestje

BerichtDoor Fruity Pebbles » 28 Jul 2010, 18:26

De 49 weekpunten mag je gebruiken. Dit is niet verplicht.
Je kan er voor kiezen om elke dag 7 punten extra te nemen. De 49 punten op 1 dag extra te eten, maar je kan er ook voor kiezen om ze niet te gebruiken. Dat is helemaal aan jezelf.
Fruity Pebbles

BerichtDoor Danny » 28 Jul 2010, 20:19

Hey Fruity Pebbles,

bedankt om duidelijkheid te scheppen.
Groetjes Danny
Afbeelding
Danny

BerichtDoor Danny » 01 Aug 2010, 15:53

Het was te verwachten na een avondje gematigde uitspatting. Ne kilo erbij.
Volgens porpoints nog alles ok maar de realiteit is toch anders. Ik heb de indruk dat propoints toch iets te soepel is.
Groetjes Danny
Afbeelding
Danny

BerichtDoor cache79 » 02 Aug 2010, 09:08

Hallo Danny,

Lastig is dat he?! Dan heb je nog zo goed geprobeerd te plannen qua eten, maar zie je het resultaat niet terug op de weegschaal. Als je maar genoten hebt in ieder geval. En dan nu weer oppakken. Ik ben vanaf vandaag weer gestart met WW en volg nog de oude manier van WW met flexipoints. Met flexipoints weet ik precies wat ik per dag mag en kan je maar 4 punten per dag opsparen voor het weekend. Dat heeft voor mij zo'n 9 jaar geleden zeer goed gewerkt (toen was ik in drie maanden 12 kilo kwijt). Daarnaast probeer ik weer 3/4 keer per week een uur te sporten.

Heel veel succes en hou vol!
cache79

BerichtDoor Danny » 05 Aug 2010, 20:39

Hey Cache 79,
uiteindelijk is het meegevallen over heel de week gezien ben ik 0.4 kg afgevallen.
Maar als ik mijn punten optel heb ik mijn weekpunten zelfs niet gebruikt. Ik vermoed dat als ik deze zou gebruiken ik niet echt zou afvallen.

Volgend weekeinde weer nieuwe uitdaging : bollekesfeest in antwerpen. Lekker proeven van diverse keukens . Geen idee hoe ikdat moet optellen. Kan toch moeilijk vragen hoevel boter, vet , vis enz ze gebruikt hebben?
Groetjes Danny
Afbeelding
Danny

BerichtDoor MissMetal » 06 Aug 2010, 06:59

Danny schreef:Hey Cache 79,
uiteindelijk is het meegevallen over heel de week gezien ben ik 0.4 kg afgevallen.
Maar als ik mijn punten optel heb ik mijn weekpunten zelfs niet gebruikt. Ik vermoed dat als ik deze zou gebruiken ik niet echt zou afvallen.
Volgend weekeinde weer nieuwe uitdaging : bollekesfeest in antwerpen. Lekker proeven van diverse keukens . Geen idee hoe ikdat moet optellen. Kan toch moeilijk vragen hoevel boter, vet , vis enz ze gebruikt hebben?

Hey Danny,

dat is ook lang mijn filosofie geweest, en ik viel op den duur niet meer goed af. Toen heeft de coach me aangeraden om er wel een deel van te gebruiken, en sedertdien val ik opnieuw gemiddeld 1 kg per week af...
Afbeelding
MissMetal

BerichtDoor Danny » 06 Aug 2010, 16:27

Hey MIssmetal,

bedankt voor de tip kan ik gelijk een pintje extra drinken later op de avond.
Jaja zo dadelijk een preek over lege calorieën. :oops:

Heb je een idee hoeveel punten aan alcohol je volgens het propoints plan per week mag drinken?
Volgens het oude systeem nog voor flexipoints was dit 14 punten. Maar toen kostte ne leffe 3.5 punten ipv 8 propoints. :evil:
Groetjes Danny
Afbeelding
Danny

BerichtDoor Danny » 10 Aug 2010, 20:40

Verdorie,
in de week braaf geweest.
maar me laten gaan in het weekeinde.
Parkhappening, boolekesfeest en een onverwachte verjaardag met alles er op en der an.
Gevolg 1.5 kg bij :evil: :evil: :evil:
Het is niet eerlijk ze komen er veel sneller bij dan af.
Dus doelstelling van 97 ligt weer een stuk verder weg. :( :(
Groetjes Danny
Afbeelding
Danny

BerichtDoor MissMetal » 19 Aug 2010, 14:26

Ge moet u niet laten ontmoedigen door 1 mindere week, volgende week zal er weer een deel van af gegaan zijn.
Zo is het leven nu eenmaal, je kunt je niet opsluiten omdat je aan het WW-en bent hé...
Mijn oplossing voor zo'n weken is simpel: als ik die week in het weekend zwaar over de schreef gegaan ben (wat nogal eens durft voorvallen, bier is belachelijk veel punten), dan ga ik in de resterende dagen wat extra sporten... Helpt meestal, want via sport verdien je die active points, die met terugwerkende kracht het weekend een beetje goed maken :D
Afbeelding
MissMetal

Volgende

Terugkeren naar Weight Watchers